دسته‌بندی نشده

صرفه جویی در مصرف برق کولر گازی

از پنجره های خود برای خنک نگه داشتن خانه استفاده نمایید

اگر در منطقه ای زندگی می کنيد که در آن شب ها هوا خنک است، کولر گازی خود را خاموش کنید و پنجره ها را باز کنید و وقتی صبح بیدار شدید پنجره ها را ببندید و پرده ها را بکشید و کولر گازی را روشن کنید

درزها و حفره های اطرف پنجره و درزها را مسدود کنید و از ورود گرما به خانه جلوگیری کنید.

از وسایل گرمازا استفاده نکنید

در طول روزهای گرم از اجاق گاز و مایکروویو کمتر استفاده کنید، در مقابل کولر گازی و یا سیستم تهویه مطبوع خود از وسایلی که تولید گرما می کنند، استفاده نکنید، از لامپ هی پرمصرف در جایی که کولر گازی نصب شده است استفاده نکنید، در مقابل کولر گازی هر گونه مانع که باعث جلوگیری از پرتاب باد می شود ( مانند مبلمان) قرار ندهید. رعایت نکردن هر گونه موارد گفته شده باعث کاهش کارایی کولر گازی می شود و عمر مفید کولر گازی را کاهش می دهد.از نور رور به جای روشنایی در خانه استفاده نمایید، اما از ورود نور خورشید به خانه جلوگیری کنید.

از انجام فعالیت هایی که باعث تولید گرما می کنند، مانند، راه اندازی کامپیوتر، روشن کردن اتو خودداری نمایید، هر چقدر که خانه شما گرمتر شود، سیستم تهویه مطبوع مجبور است بیشتر کار کند تا به دمای تنظیم شده برسد، این فعالیت بیشتر کولر گازی باعث می شود، کارایی خود را ازدست بدهد، دچار مشکلات بزرگی شود و شما ناچار شوید با تکنسین کولر گازی تماس بگیرید.

نگهداری منظم از کولر گازی

سرویس و نگهداری دوره ای از کولر گازی باعث می شود که کارایی کولر گازی افزایش یابد و طول عمر کولر گازی را افزایش می دهد. هر ۳۰ روز یکبار فیلتر کولر گازی خود را تعویض کنید، اگر در اطراف کمپرسور گرد و غبار و برگ و شاخه درختان وجود دارد، پاکسازی کنید، وجود گرد و غبار در اطراف کمپرسور باعث می شود، کارایی کمپرسور کاهش یابد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.